50% RABATT + GRATIS LEVERING - Bare i dag, gratis frakt

Villkor

1. Definisjon av vilkår og omfang

I de generelle vilkårene:

  1. anbud: produktene som tilbys av agenten
  2. agent: MVB Events, med navnet Home Products, med hovedkontor i Berkel-Enschot og med kontor på adressen Bosscheweg 40, NL-5056 KC (INGEN BESØKENDE ADRESSE!), med e-postadressen info@mvb-events.nl og registrert i den det nederlandske handelskammerets handelsregister under nummer 67777201 og med mva-kontonummer NL002398652B40, som via nettstedet, som agent, gjør det mulig å levere produkter fra leverandøren
  3. ordre: produktet som kjøperen har bestilt og som en avtale er signert for
  4. uttaksperiode: perioden forbrukeren kan utøve angreretten for
  5. "forbruker": den fysiske personen som ikke opptrer i sin profesjonelle stilling eller som et foretak og som inngår en avstandskontrakt med agenten;
  6. dropshipping: kjøperen legger inn en bestilling via nettstedet, som agenten mottar et oppdrag og en fullmakt til, som megler, og dermed ikke på agentens risiko og bekostning, sikre at det oppnås en avtale mellom kjøper og leverandør angående ett eller flere produkter i henhold til avtalen er gjort via agenten, og leverandøren leverer produktet direkte til kjøperen
  7. skjema: den form for tilbakekalling som leverandøren stiller til rådighet og som en forbruker kan fylle ut når han ønsker å utøve sin angrerett, dette er inkludert som et vedlegg til vilkårene
  8. angrerett: muligheten for forbrukeren til å si opp kontrakten som er inngått innen fortrydelsesfristen
  9. "kjøper" betyr den personen det inngås en avtale med leverandøren for
  10. leverandør: leverandøren av et produkt
  11. avtale: en avtale mellom kjøper og leverandør som er signert eller som skal signeres via agenten, angående kjøp av produkter, der når avtalen inngås kun brukes en eller flere teknologier for fjernkommunikasjon
  12. produkt: et produkt som leverandøren tilbyr via nettstedet for salg gjennom dropshipping
  13. skrevet: all digital kommunikasjon med skriftlige tegn som kan lagres på en bærekraftig informasjonsbærer og som agenten kan bestemme hvilken metode de skal bruke, og
  14. vilkår: disse generelle vilkårene for dropshipping der MVB Events fungerer som agent.

 

  1. Vilkårene gjelder for hvert tilbud fra agenten, hver bestilling og hver avtale, inkludert tillegg eller endringer dertil, samt påfølgende avtaler.
  2. Anvendelsen av eventuelle generelle eller (kjøps) vilkår og betingelser som håndteres av agentens kjøpere avvises uttrykkelig.
  3. Vilkårene er skrevet på nederlandsk og på følgende svenske. Skulle det være noen avvik mellom den nederlandskspråklige og andre språkversjoner av vilkårene, er den nederlandsspråklige versjonen bindende.
  4. Artiklene 11.5, 11.6, 12, 13 og 14 i vilkårene gjelder bare for forbrukere.
  5. Hvis en eller flere av bestemmelsene i vilkårene når som helst er helt eller delvis ugyldige eller vil bli annullert, skal avtalen og disse vilkårene fortsette å gjelde, og den aktuelle bestemmelsen skal erstattes i en felles konsultasjon uten forsinkelse med en bestemmelse så langt som er mulig plassert nær originalen.



2. Dropshipping

  1. Leverandørens informasjon er oppgitt på nettstedet.
  2. Hvis leverandøren ikke har sitt hovedkontor i Nederland, blir det bestilte produktet oppført i kjøperens navn. Eventuelle tilleggskostnader som moms, fortollingskostnader og andre gebyrer som myndighetene krever, må bæres av kjøperen.
  3. Prisene som er oppgitt i anbudet er eksklusiv merverdiavgift og andre avgifter som myndighetene krever, samt eksklusive kostnader for forsendelsen og eventuelle transport- og emballasjekostnader, med mindre annet er uttrykkelig oppgitt.
  4. Betalingen av ordren håndteres av agenten, hvor agenten betaler ordren på vegne av kjøperen.
  5. Forskjellen i kompensasjon mellom beløpet som kjøper betaler for bestillingen og beløpet som agenten betaler til leverandøren er ikke det samme og gjelder som kompensasjon til agenten for tjenestene han har utført.

 

3. Følsom

  1. Hvert tilbud fra agenten har en begrenset gyldighetsperiode, nemlig til det tidspunktet et produkt ikke lenger er på lager hos leverandøren eller ikke lenger er tilgjengelig ("så lenge lageret rekker") eller ikke lenger kan bestilles via nettstedet.
  2. Hvis et anbud foretas på spesifikke vilkår, er dette eksplisitt angitt i anbudet.
  3. Alle anbud utføres uten forpliktelser. Agenten har rett til å endre tilbudet i alle situasjoner.
  4. Hvert tilbud inkluderer en beskrivelse av produktet som er komplett og så nøyaktig som mulig, slik at det er mulig for kjøperen å gjøre en god vurdering. Bilder etter produkter er en representasjon av et produkt som tilsvarer virkeligheten. Agenten kan ikke garantere at fargene som er gjengitt nøyaktig samsvarer med de sanne fargene på et produkt. Hvis kjøper velger å plassere en ordre, har kjøperen i tilstrekkelig grad vært i stand til å vurdere produktet, bildet og beskrivelsen av det, under hensyntagen til det som er oppgitt ovenfor.
  5. Alle bilder og beskrivelser av et produkt er en indikasjon og kan i tilfelle feil og / eller avvik ikke være grunnlag for skade eller for opphør av avtalen, med mindre det er snakk om så omfattende avvik fra de avgjørende produktegenskapene at det faktisk er et annet produkt enn det kjøperen hadde til hensikt å bestille.
  6. Alle anbud der kjøper med rimelighet kunne ha forventet, kunne ha forstått eller burde vært i stand til å forstå at dette anbudet inkluderte en åpenbar skrivefeil eller en åpenbar feil, kan ikke kjøperen tåle. Kjøperen kan ikke påberope seg noen rettigheter basert på en slik skrivefeil eller en slik feil.



4. Avtale

  1. Med forbehold for bestemmelsene i artikkel 4 nr. 5, skal en avtale inngås på det tidspunktet anbudet blir akseptert, og kjøperen legger inn en ordre og oppfyller vilkårene som gjelder for det.
  2. Avtalen er signert på nederlandsk, med mindre agenten via nettstedet og vilkårene og den videre kommunikasjonen også tilbyr dette på et annet språk. I sistnevnte tilfelle kan avtalen, etter kjøpers valg, også inngås på et annet språk som tilbys, og kjøperen kan også kommunisere med agenten på det språket.
  3. Hvis kjøper godtar tilbudet elektronisk, må agenten uten forsinkelse bekrefte mottakelsen av aksepten, hvoretter avtalen vil bli inngått. Kjøper kan si opp avtalen til agenten har bekreftet at aksept er mottatt.
  4. Agenten tar passende tekniske og organisatoriske tiltak for å sikre og beskytte elektronisk overføring av data og sørger for et sikkert miljø. Agenten må ta passende sikkerhetstiltak hvis kjøperen kan betale elektronisk.
  5. Agenten kan finne ut om kjøperen kan oppfylle sine betalingsforpliktelser og også finne ut alt som kan være relevant for å inngå avtalen på en forsvarlig måte. Hvis agenten har gode grunner for ikke å inngå avtalen, har agenten rett til å nekte aksept eller bestilling med argumenter, eller å sette spesielle vilkår for gjennomføring av avtalen.
  6. Kjøperen sørger for at all informasjon spesifisert av agenten er nødvendig, eller at kjøperen med rimelighet skal innse at det er nødvendig for at kontrakten blir håndhevet, gitt til agenten i tide. Hvis slik informasjon ikke blir gitt til agenten i tide, har agenten rett til å utsette gjennomføringen av avtalen og / eller å refundere kjøperen for merkostnadene som er forsinket, i tråd med agentens normale gebyrer.
  7. Agenten er ikke ansvarlig for skader, i noen form, som har oppstått fordi agenten stolte på feil og / eller ufullstendig informasjon gitt av kjøperen, med mindre agenten var klar over disse unøyaktighetene eller ufullstendigheten.



5. Pris

  1. Prisene nevnt i anbudet er basert på kostnadsfaktorene som gjaldt da avtalen ble inngått, for eksempel: import- og eksportavgifter, frakt- og lossekostnader, forsikring og eventuelle avgifter og avgifter. Eventuelle forskjeller, til fordel eller ulempe på ankomsttidspunktet, frakt eller levering, faller til fordel eller ulempe for kjøperen.
  2. Prisene for anbud er underlagt trykk- og skrivefeil. Vi godtar ikke noe ansvar for konsekvensene av trykk- og innstillingsfeil. I tilfelle trykk- og innstillingsfeil, er ikke agenten forpliktet til å levere produktet til feil pris.
  3. En sammensatt prisoppgave fører ikke til at agenten er forpliktet til å levere deler av varene som er inkludert i tilbudet eller tilbudet for en del av den oppgitte prisen.

 

6. Overensstemmelse og garanti

  1. I henhold til bestemmelsene i vilkårene, oppfyller produktene avtalen, spesifikasjonene angitt i anbudet, rimelige krav til kompetanse og / eller brukbarhet og lovene og / eller reglene som gjaldt på datoen da avtalen ble inngått.
  2. Agenten påpeker at noen produkter har en begrenset utløpsdato, i så fall er det angitt på det aktuelle produktet. Kjøperen må ta hensyn til denne holdbarheten der produktets kvalitet og sikkerhet kan garanteres i samsvar med leverandørens garantier.
  3. Eventuelle mangler eller feil levert produkter må rapporteres skriftlig til agenten innen fire (4) uker etter levering. Returforsendelse av produktene må gjøres i originalemballasjen og i samme nye stand.
  4. Agentens garantiperiode er den samme som produsentens garantiperiode. Imidlertid er agenten aldri ansvarlig for den endelige egnetheten til produktene for individuell bruk av kjøperen, og heller ikke for noen råd angående bruk eller anvendelse av produktene.
  5. Når garantien påberopes, skal agenten, etter eget valg, sørge for utskifting eller reparasjon. I tilfelle bytte forplikter kjøperen seg til å returnere varen som skal byttes ut til agenten.
  6. Garantien gjelder ikke hvis:
    1. kjøperen selv har reparert og / eller behandlet eller har hatt en tredjeparts reparasjon og / eller prosessering av de leverte produktene
    2. de leverte produktene har vært utsatt for unormale forhold eller blitt behandlet uforsiktig på annen måte eller har blitt behandlet i strid med agentens instruksjoner og / eller i strid med instruksjonene angitt på emballasjen;
    3. inhabiliteten er helt eller delvis en konsekvens av regler myndighetene har fastsatt eller vil fastsette angående materialtypen eller kvaliteten på materialene som brukes.



    7. Levering og utførelse

    1. Agenten må utføre bestillingene av produkter så nøye som mulig.
    2. Adressen for leveransen er adressen som kjøperen ga til agenten ved bestilling.
    3. Agenten må umiddelbart videresende og utføre aksepterte ordrer.
    4. Alle leveringstider er en indikasjon. For leveranser av produkter som kommer fra et annet land enn Nederland, kan det være lengre leveringstider enn de som er oppgitt på nettstedet. Disse tidene avhenger av leverandørens leveringstid. Kjøper kan ikke påberope seg noen rettigheter på grunn av leveringstider som kan nevnes.
    5. Hvis en ordre ikke kan leveres, eller hvis bare deler av bestillingen kan leveres, vil kjøper bli varslet innen 30 dager etter at bestillingen ble plassert.
    6. Agenten har rett til å levere varer i delleveranser, forutsatt at de ikke avviker fra avtalen eller hvis delleveransen ikke har noen uavhengig verdi. Agenten har rett til å fakturere separat for den leverte delen. Hvis en tidsperiode overskrides, gir det ikke kjøperen noen rett til erstatning.
    7. Leveringstidene som er oppgitt på nettstedet er bare en indikasjon.
    8. Kjøper har ikke rett til å si opp avtalen, og har heller ikke krav på erstatning hvis angitt leveringstid overskrides, med mindre annet er uttrykkelig avtalt.
    9. Hvis kontrakten avsluttes i samsvar med nr. 3 i denne artikkelen, skal agenten tilbakebetale beløpet til kjøperen så snart som mulig, men senest innen 14 dager etter at kontrakten er avsluttet.
    10. Hvis det viser seg umulig å levere et bestilt produkt, bør agenten prøve å finne en erstatningsvare. Senest på leveringstidspunktet må det oppgis på en klar og forståelig måte at den leverte varen er et erstatningsprodukt. For et erstatningsprodukt gjelder ikke noe unntak fra angreretten. Hvis varene returneres, vil agenten bære kostnadene.
    11. Ansvar for skade og / eller mangel på produkter påhviler agenten til varene er levert til kjøperen eller til en representant spesifisert på forhånd til agenten, med mindre annet er uttrykkelig avtalt. Hvis varer mottas uten kommentarer eller kritikk av fraktbrev / faktura, er dette bevis på at emballasjen var i god stand på leveringstidspunktet.

     

    8. Betaling

    1. Med mindre annet er avtalt, må beløpene som kjøper er forpliktet til å betale i forbindelse med avtalen betales umiddelbart etter at bestillingen er plassert.
    2. Kjøperen er forpliktet til å umiddelbart informere agenten om unøyaktigheter i betalingsinformasjonen han har gitt eller gitt.
    3. Hvis kjøperen ikke oppfyller betalingsforpliktelsen (e) sine i tide, etter at agenten har påpekt at betalingen er forsinket, og etter at agenten har gitt kjøperen rimelig tid til å oppfylle sine betalingsforpliktelser, og hvis ingen betaling skjer innen denne tiden, agenten har rett til å kreve morarente på det ubetalte beløpet, og hvis kjøperen ikke er forbruker, er det misligholdsrenten, og agenten har også rett til kompensasjon for de utenomrettslige innkrevingsutgiftene som agenten har betalt, eller som noen andre har betalt på vegne av agenten . Inkassokostnader beregnes i henhold til lov og i henhold til nederlandsk beslutning om kompensasjon for utenomrettslige inkassokostnader.



    9. Bestemmelser angående nettstedet og produktene

    1. Agenten er ikke ansvarlig for feil og / eller mangler ved funksjonene til nettstedet. Agenten er ikke ansvarlig for forstyrrelser eller utilgjengelighet av nettstedet, uansett årsak.
    2. Agenten garanterer ikke at innholdet i e-postmeldinger som sendes av agenten / på agentens vegne kan overføres korrekt og fullstendig, det samme gjelder annen digital kommunikasjon eller at kommunikasjonen kommer i tide.
    3. Alle krav fra kjøperen på grunn av mangler fra agentens side bortfaller dersom disse ikke har blitt underrettet til agenten skriftlig og med begrunnelse innen ett (1) år etter at kjøperen fant ut eller med rimelighet kunne ha funnet ut fakta som hans påstander gjelder hviler.
    4. Agenten fraskriver seg uttrykkelig alt ansvar og alle krav fra kjøpere og tredjeparter som har fått (kroppslig) skade på grunn av uaktsom, feil eller unødvendig bruk av produktene. Produktene skal bare brukes i samsvar med bruksanvisningen.
    5. Agenten anbefaler at kjøperen alltid leser bruksanvisningen før bruk og følger instruksjonene i den. Produktene må lagres og brukes i samsvar med bruksanvisningen.
    6. Eventuelle råd om hvordan du bruker produktene er generelle og ikke bindende. Kjøperen må selv og på egen risiko vurdere om et produkt passer for ham eller ikke. Hvis du er i tvil om bruken av et produkt, bør kjøperen kontakte leverandøren eller legen hans for å vurdere bruken i et bestemt tilfelle.
    7. Noen produkter, for eksempel veldig små produkter, eksterne kroppspleieprodukter og elektriske apparater, må oppbevares utilgjengelig for små barn.
    8. Agenten råder kjøperen til å konsultere en ekspert i alle situasjoner, men spesielt under graviditet, amming, narkotikabruk og i tilfelle tvil om allergi mot en av ingrediensene, etter å ha lest instruksjonene, før du bruker produkter, for eksempel eksterne kroppspleieprodukter.

     

    10. Force majeure

    1. Agenten er ikke ansvarlig overfor kjøperen dersom forpliktelser i henhold til avtalen ikke kan oppfylles som følge av force majeure. Uansett betyr force majeure:
      1. force majeure hos leverandøren
      2. regjeringens handlinger og begrensninger
      3. strømbrudd
      4. forstyrrelser av Internett, datanettverk og telekommunikasjonsanlegg, slik som de som er forårsaket av nettkriminalitet og hacking
      5. naturkatastrofer
      6. kriger og terrorangrep
      7. generelle transportproblemer og begrensninger
      8. streik fra leverandøren eller agenten, og
      9. andre situasjoner som faller utenfor agentens omfang og som midlertidig eller permanent hindrer agenten i å oppfylle sine forpliktelser.
    2. I løpet av force majeure kan forpliktelsene i henhold til avtalen utsettes. Hvis denne perioden varer lenger enn to måneder, har begge parter rett til å si opp avtalen, uten at den andre parten eller agenten har krav på skader.
    3. Hvis agenten når force majeure allerede har oppfylt eller vil være i stand til å oppfylle deler av sine forpliktelser i henhold til avtalen, og hvis den delen av avtalen som er oppfylt eller vil bli oppfylt har en uavhengig verdi, har agenten rett til å fakturere delen allerede har blitt møtt og vil bli møtt. Kjøperen er forpliktet til å betale denne fakturaen som om det var en egen avtale.



    11. Personvern

    1. Kjøpers (personlige) informasjon lagres i en datafil. Denne informasjonen brukes primært til å håndheve avtalen. Agenten kan på forespørsel sende informasjon om sine produkter, for eksempel nyhetsbrev og tilbud, til kjøperen. Kjøperen kan uansett protestere mot bruk av personopplysninger for direkte markedsføring og / eller mot å motta (mer) (spesifikk) markedsføringsinformasjon ved å sende en forespørsel til agenten om at dette skal opphøre.
    2. Kjøper godtar bruk av elektroniske kommunikasjonsmidler. Kjøperen erkjenner at denne elektroniske utvekslingen av informasjon gjennom elektronisk kommunikasjon, til tross for alle sikkerhetstiltak som rimelig utføres av agenten, ikke er sikker og at den kan avlyttes, manipuleres, infiseres, forsinkes eller sendes (videresendes) feil, inkludert gjennom virus og spamfiltre . Agenten kan heller ikke gi en absolutt garanti for at uvedkommende ikke får tilgang til informasjonen.
    3. Agenten tar passende tiltak for å sikre at (personlig) informasjon holdes konfidensiell og sikker.
    4. Innenfor rammene av gjennomføringen av avtalen kan (personlig) informasjon også sendes til land utenfor EU, for eksempel til en leverandør i Kina, da avtalen mellom kjøper og leverandør ellers ikke kan utføres og da ikke leverandøren kan levere ordren til kjøperen. Agenten må da sørge for kontraktlige garantier.
    5. Forbrukere som er forbrukere har rett til å be agenten skriftlig om å få tilgang til de personopplysningene som agenten har behandlet og / eller (hvis dette er aktuelt) be om at disse blir rettet, supplert, slettet eller skjult. En forespørsel om åpenhet og / eller korreksjon må sendes til agentens ledelse. På en innledende forespørsel om dette fra kjøperen, må de registrerte personopplysningene avsløres, korrigeres eller slettes.
    6. Personopplysninger om en kjøper som er forbruker blir ikke utlevert til tredjeparter, med mindre agenten er forpliktet til å gjøre det i samsvar med eller i kraft av gjeldende lover og forskrifter, eller hvis dette er nødvendig for at avtalen skal kunne håndheves.

     

    12. Forbrukere

    1. For forbrukere vises prisene eksklusiv moms, avgifter og fraktkostnader.
    2. Før en avtale signeres med en forbruker, blir teksten med vilkårene (elektronisk) gitt til forbrukeren på en slik måte at forbrukeren enkelt kan lagre den på en annen bærekraftig informasjonsbærer. Hvis dette ikke er praktisk mulig, skal det angi hvor og hvordan forbrukeren kan lese vilkårene elektronisk før avtalen inngås, og på forbrukerens anmodning kan vilkårene sendes elektronisk eller på annen måte gratis.
    3. Agenten skal på vegne av forbrukeren gi følgende informasjon på nettstedet, eller i det minste sørge for at den kan lagres på en tilgjengelig måte på en bærekraftig informasjonsbærer:
      1. vilkårene for når og hvordan en forbruker kan klage
      2. vilkårene og måten forbrukeren kan utøve angreretten på, eller en klar uttalelse om at angreretten ikke gjelder
      3. informasjon om garanti og service etter kjøp, og
      4. formen.
    4. Forbrukeren kan, når han ønsker å utøve alle sine lovbestemte rettigheter som forbruker overfor leverandøren, vende seg til agenten, forutsatt at dette gjøres i samsvar med bestemmelsene i vilkårene.
    5. En garanti gitt av agent eller leverandør påvirker ikke de lovbestemte rettighetene som forbrukeren kan kreve at agenten overholder i henhold til avtalen.
    6. Når artikkel 7 nr. 5 gjelder, har en kjøper som er forbruker rett til å heve kontrakten gratis for produkter som ikke kan leveres eller som ikke kan leveres innen rimelig tid.
    7. Agenten kan da kreve innsamlingskostnader for å avvike fra artikkel 8 nr. 3, til fordel for forbrukeren.



    13. Angrerett

    1. Ved kjøp av produkter har kjøpere som er forbrukere muligheten til å si opp avtalen innen 14 dager uten å oppgi noen grunn for dette. Angrefrist begynner dagen etter at produktet er mottatt av forbrukeren eller av en representant som er forhåndsutpekt av forbrukeren og informert agenten.
    2. I løpet av tilbaketrekningsperioden må forbrukeren behandle produktet og emballasjen nøye. Forbrukeren skal bare pakke ut og bruke produktet på en slik måte og i en slik grad at det er mulig å bestemme om han vil beholde produktet. Hvis forbrukeren ønsker å utøve angreretten, må han returnere produktet til agenten med alt levert tilbehør og - hvis det er rimelig og mulig - i original stand og i originalemballasjen, i henhold til agentens rimelige instruksjoner.
    3. Hvis forbrukeren ønsker å benytte seg av angreretten, må han varsle agenten innen 14 dager etter mottak av produktet, ved hjelp av skjemaet. Etter at forbrukeren har kunngjort at han ønsker å utøve angreretten, må han returnere produktet til agenten eller leverandøren innen 14 dager. Forbrukeren må også bevise at de leverte produktene er sendt tilbake i tide.
    4. Hvis forbrukeren etter periodene nevnt i artikkel 13 nr. 2 og 3 ikke har kunngjort at han ønsker å utøve angreretten eller ikke har returnert produktet til agenten, er kjøpet et faktum.
    5. Følgende produkter er unntatt fra angreretten:
      1. produkter som har en klar personlig karakter
      2. produkter som er av en slik art at de ikke kan returneres
      3. produkter som raskt kan forringes eller bli foreldet
      4. produkter med en verdi som er avhengig av endringer i finansmarkedet og som agenten ikke kan påvirke
      5. forseglede lyd- og videoopptak og dataprogrammer, hvor forseglingen er brutt etter levering
      6. forseglede produkter som av helse- eller hygienemessige grunner ikke er egnet for retur, hvor forseglingen er brutt etter levering, og
      7. produkter som er produsert på forbrukerens forespørsel, i samsvar med forbrukerens spesifikasjoner.

     

    14. Kostnader for retur

    1. Hvis en forbruker utøver sin angrerett, skal forbrukeren bære kostnadene for retur av varene.
    2. Hvis forbrukeren har betalt et beløp, må agenten tilbakebetale dette beløpet så snart som mulig til forbrukeren, men senest 14 dager etter mottak av den returnerte varen. Refusjoner gjøres med den samme betalingsmåten som ble brukt ved kjøpet, med mindre forbrukeren uttrykkelig gir sitt samtykke til å bruke en annen betalingsmåte og på forutsetning av at agenten godtar denne metoden. Betingelsene for tilbakebetaling er imidlertid at produktet allerede har nådd agent eller leverandør, eller at overbevisende bevis kan leveres for at full retur er gjort.
    3. Hvis produktet har blitt skadet på grunn av uaktsom håndtering av forbrukeren, er forbrukeren ansvarlig for reduksjon i verdien av produktet.
    4. Hvis levering skjer innen 24 dager etter bestillingen, forbeholder vi oss retten til å belaste kostnadene for håndteringen som skjer i tilfelle uinnhentede eller nektet pakker (returfrakt, håndteringskostnader osv.). Derfor tar vi et gebyr hvis en pakke ikke blir hentet. Forsendelsen er hos postagenten i 14 dager før den returneres til oss. Vær oppmerksom på at hvis du angrer på et kjøp og vil returnere varen, må du først hente pakken og deretter returnere. Uinnløste pakker dekkes ikke av angreretten.



    14. Klager og tvister

    1. Hvis kjøperen har en klage, skal dette kun rapporteres skriftlig til agenten.
    2. En klage fører ikke til at kjøpers eller agentens forpliktelser blir utsatt, med mindre agenten skriftlig har bestemt noe annet.
    3. En klage på gjennomføringen av avtalen må sendes skriftlig med begrunnelse innen sju (7) dager etter at kjøperen har konstatert manglene.
    4. En klage må besvares av agenten innen 14 dager fra mottakelsesdatoen. Hvis en klage kan forventes å kreve en lengre behandlingsperiode, må klageren informeres om dette innen 14 dager og vil da også motta en indikasjon på tidsperioden klagen skal behandles i.
    5. I alle situasjoner har agenten minst fire (4) uker til å løse en klage i en felles konsultasjon. Etter denne perioden skal klagen anses å være en tvist, i samsvar med artikkel 15 (8).
    6. Hvis agenten sier at en klage er berettiget, skal agenten, etter eget valg, erstatte eller reparere produktene som er levert. Hvis en klage ikke kan løses etter felles konsultasjon, skal klagen anses som en tvist, i samsvar med artikkel 15 nr. 8.
    7. Hvis klageren er forbruker, kan han eller hun også kontakte et tvisteløsningsorgan via den europeiske ODR-plattformen (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).
    8. For alle tvister som oppstår som følge av eller i forbindelse med en avtale som disse vilkårene gjelder for, kan bare nederlandsk lov gjelde, uavhengig av hjemstedet til kjøperen eller en tredjepart, og bare retten i Rotterdam skal ha jurisdiksjon i tvisten, med mindre bestemmelser i obligatorisk lov fører til jurisdiksjonen til en annen domstol.
    9. Anvendelsen av Wien-konvensjonen om internasjonale kjøp er ekskludert.



    ***

     

     

     

     

     

     

     

     

    Vedlegg: Angrerett skjema (kun forbrukere)



    Angrerett skjema

    (dette skjemaet skal bare fylles ut og returneres hvis du ønsker å si opp avtalen)



    [Navn]

    [adresse]

    [postnummer + by]

    [E-post]



    Undertegnede sier herved opp avtalen om kjøp av følgende produkter:

    Bestilte det: ______________ (fyll ut datoen)

    Bestillingsnummer: ______________ (fyll ut bestillingsnummeret)

    Produkt mottatt den: ______________ (fyll ut datoen)

    Forbrukernavn: ______________ (fyll ut navnet)

    Forbrukeradresse: ______________ (fyll ut adressen)

    Forbrukerhjem: ______________ (fyll ut bosted)

    Forbrukerens e-postadresse: ______________ (fyll ut e-postadressen)

    IBAN-kontonummer: ______________ (fyll inn forbrukerens IBAN)

     

    GRATIS FRAKT
    100% PENGER TILLBAKE GARANTI
    SPOR DIN BESTILLING